“Odkrywaj z Politechniką Białostocką”

23 listopada uczniowie klasy 4T, kształcący się w zawodzie technik mechatronik, uczestniczyli w spotkaniu z Wydziałem Zarządzania Politechniki Białostockiej, zorganizowanym w Parku Naukowo-Technologicznym w Ełku. Młodzież wzięła udział w zajęciach „Człowiek w 3D” oraz „LegoRoboty nauka w zabawie”.

Prezentacja dr. inż. Arkadiusza Łukjaniuka „Człowiek w 3D” przybliżyła uczniom historię druku 3D, stan aktualny i prognozowane kierunku rozwoju tej technologii. Młodzież poznała proces przygotowania i druku w 3D z zastosowaniem różnych typów filamentów. Uczniowie mieli również możliwość obserwowania procesu drukowania w technologii FDM. Wszyscy zainteresowani otrzymali również upominki – gadżety z drukarki 3D.

Spotkanie z LegoRobotami poprowadził pan mgr inż. Krzysztof Żur, który przedstawił wybrane konstrukcje robotów LEGO oraz omówił ich podstawowe elementy (sensory, podłączenie do mikroprocesora odpowiedzialnego za realizację wybranych zadań). Uczniowie zostali zapoznani ze sposobem programowania robotów w środowisku LabView oraz sposobem implementacji gotowego programu do mikroprocesora. Spotkanie zakończyło się prezentacją konstrukcji i działania wybranych modeli robotów.

Między wykładami uczniowie mieli możliwość zapoznania się z pełną ofertą edukacyjną Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej. Przekonali się, że współczesne zarządzanie to nie tylko umiejętności menedżerskie, ale również monitorowanie i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w procesie produkcyjnym z wykorzystaniem najnowszych technologii. Uczniowie zostali zaproszeni do wzięcia udziału w konkursie „Biznes za milion”, który umożliwia uzyskanie indeksu na dowolnie wybranym kierunku studiów stacjonarnych I Stopnia na Wydziale Zarządzania Politechniki Białostockiej.

Wycieczka edukacyjna do Parku Naukowo-Technologicznego spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem młodzieży. Uczniowie mieli możliwość porównać prezentowaną drukarkę 3D z modelem zbudowanym przez nich samych. Z zainteresowaniem przyglądali się również możliwościom graficznego środowiska programowania LabVIEW. Uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób zabawa robotami zbudowanymi w oparciu o Lego Mindstorms może być wykorzystana do organizowania działalności produkcyjnej w różnych typach zakładów.



Opracowała: Barbara Grzegorczyk