Europejskie Doświadczenia Zawodowe

Porto jedno z najpiękniejszych miast w Portugalii

Pobyt w Portugalii to nie tylko ciężka praca, ale także poznawanie kultury i historii tego państwa. W sobotni ranek 28 stycznia 2017 r. wyjechaliśmy na wycieczkę kulturoznawczą do Porto. Miasto oczarowało nas swoim niezwykłym, malowniczym położeniem.

Zwiedzanie Porto rozpoczęliśmy od rejsu po rzece Douro. Ogromne wrażenie robi miasto, które zbudowane jest na skalistych zboczach. Ciasna zabudowa, kolorowe domy, piękna roślinność nadają temu miejscu niepowtarzalny klimat.

Niemałą atrakcję stanowił spacer dwupoziomowym mostem, który łączy Porto z miasteczkiem położonym na przeciwległym brzegu Douro - Vila Nova de Gaia. Długość mostu wynosi 385 metrów, zaś waga to 3045 ton. W swoim czasie był najdłuższym dwukondygnacyjnym mostem stalowym na świecie, a swoją dumną nazwę nosi po jednym z władców Portugalii – Ludwiku I. Malownicze widoki kusiły do robienia zdjęć dla uwiecznienia niezapomnianych chwil.

Naszą uwagę przykuł dworzec kolejowy Porto Sao Bento. Jest to miejsce niezwykłe, którego główną atrakcję stanowią azulejos (ceramiczne płytki z ręcznie naniesionymi malowidłami), które ozdabiają wewnętrzne ściany głównej hali dworca. Azujelos jest na nich ok. 20 000, a przedstawiają między innymi wybrane wydarzenia z dziejów Portugalii, środki lokomocji i zwyczaje ludowe.

Podczas wycieczki zobaczyliśmy i zwiedzaliśmy wspaniały kościół i wieżę Clerigos - Igreja e Torre dos Clérigos - na Rua S. Filipe de Nery, jedne z bardziej okazałych budowali w Porto, a także ważne symbole miasta. Kościół pochodzi z XVIII wieku i jest dziełem włoskiego architekta Nicolau Nasoni. Jego fasada frontowa jest bogato zdobiona barokowymi elementami, a we wnętrzu znajduje się wiele barokowo-rokokowych złoconych rzeźbień.

W Porto spotkaliśmy wielu turystów i grup wycieczkowych. W spontaniczny sposób połączyliśmy się i wykonaliśmy międzynarodową fotografię przy pałacu Palacio da Bolsa. Mieliśmy przy tym fajną zabawę i możliwość zawarcia nowych znajomości.

Podczas wizyty w Porto odwiedziliśmy jeszcze wiele ciekawych miejsc, które na zawsze pozostaną w naszej pamięci.